۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

جستجو در سایتهای Flash امکان پذیر می شود

قابل توجه دوستانی که علاقه زیادی به سایتهای فلش دارند، قرار شده که متون درون سایتهای فلش توسط موتورهای جستجو index شوند و درون نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند. توجه داشته باشید که فقط متن قابل جستجو شدن هستش، پس باز اهمیت متن حتی در سایتهای فلش هم نمایان شد…
تکنولوژی موتورهای جستجو یک قدم به جلو برداشت، شرکت Adobe در حال همکاری با سایتهای Google و Yahoo می باشد تا محتویات سایتهای فلش قابل index شدن در موتورهای جستجو شود. این پروژه قابلیتی را بوجود می آورد تا از سایتهای فلش متن و لینکهایی در موتورهای جستجو ذخیره شود. محتویات سایتهای فلش، حتی تبلیغات و بازیهای آنلاین برای موتورهای جستجو قابل درک خواهد بود. صفحه هایی که دارای فایلهای SWF هستند توسط موتورهای جستجو به کاربر ارائه می شوند. Google در حال حاضر این امکان را اضافه کرده است، Yahoo هم در نسخه های بعدی این کار را خواهد کرد.
ولی برای تصاویر گرافیکی و ویدئو متاسفانه این امکان وجود ندارد. Google در این زمینه می گوید : " اگر فایلهای فلش شما فقط دارای تصاویر باشند، ما قادر نخواهیم بود که متن موجود در این تصاویر را index کنیم. برای همین لینکهایی برای رجوع به آن سایتها ایجاد نمی شود. همین مسئله در مورد فایلهای FLV هم صدق می کند، چون تصاویر ویدئویی که در سایتهایی مثل YouTube ارائه می شود شامل متن نمی باشند. "

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر